2012/04/10

男性的なディスプレイボックス


Masculine Compartment Box

I wanted to make a guy’s gift for my boyfriend - something with more masculine colours and elements, and something that had an old, antique feel to it.  This is what I came up with.
私の彼のため男らしいギフトを作りたかった。何か男っぽく、ちょっと古いアンティークっぽいがするものを考えていました。これは完成品です。



I call this a compartment box because it’s too deep to be a printer’s tray and it has all these compartments.  This box was sent in a RAK from a good friend, Alli (papercraftdoll).  I liked how the box is not all evenly divided squares.  It has a couple bigger sections, but it still has a balanced look.  I wanted to put in at least 3 pictures (because 3 is the golden rule, after all). 
このボックスが私の親しい友達、アリ―(papercraftdoll)、がくれました。9個の四角じゃなく、2つの大きい部分が付いてるので、本当に大好きです。3つの写真を載せたかった。

The entire box was covered with Lindy’s Stamp Gang Stains in Dark Chocolate Truffle and Crème Brulee – my two favourite stains. I used the paper collection Handsome by My Mind’s Eye.  It was perfect with the blue, brown and cream.  It also had green, but I chose to stick to three colours.     
全体が私の大好きなDark Chocolate TruffleCrème BruleeLindys Stamp Gang Starburst Stainsをつけました。 全部の紙はMy Minds EyeHandsomeペーパーパッドを使いました。ブルー、ブラウン、とクリームの色は素敵です。グリーンの色紙もあったけど、3つの色が十分だと決めました。

The first section holds a picture from when we went to karaoke one night when my mom was visiting.  My boyfriend said he liked this pic of us.  I do too.  J  There was something missing, so I cut out a piece from the paper collection and used it as a photo corner.  I added a K&Co. Grand Adhesions key here.  These keys are great because they are completely flat on one side making them super easy to adhere project, while adding dimension to your project.  All of the flowers used came from Wild Orchids, IamRoses, or Recollections.  
最初はカラオケに行った時の写真です。フォトの角ははさみで切ったかみでポップアップをしました。 K&Co.Grand Adhesionsの鍵を付けました。この鍵は半分しかないので、後ろは完全にフラットです。付ける時は楽だし、立体的に見えるから便利です。全部の花はWild OrchidIamRosesRecollectionsから使いました。



The hot air balloon (swoon) and frame was fussy cut and popped up to give it that 3D look. 
この熱気球(うっとり)とフレームははさみで紙から切りました。


   
The clock is from Tim Holtz.  He makes awesome metal pieces.  I cut apart a flower center from Prima to put in corners of this section. 
金属の時計はティム・ホルツの製品です。さまざまなメタルピースが売っています。 Primaのフラワーセンターを切って4つの角に貼りました。



I cut I center piece out by hand from the paper and used a dollar alphabet stamp for the title. 
真ん中のタイトルは1ドルのスタンプを使って、一つ一つの文字を押しました。後ろの部分は紙から切りました。

We went to Toki no Sumika to see the Christmas lights when my parents came a few years ago.  They had this really old hollowed out tree that was beautiful and inspired this sepia pic.  I stamped the postage stamp from the Lost and Found Boy in the back and added a furniture stud brad (Making Memories) and a Prima flower center. 
数年前、両親がクリスマスのため訪ねに来た時、時之栖(ときのすみか)のイルミネーションを見に連れて行きました。素敵な古い木がおいてあて、このセピア色の写真にしました。ポストスタンプはLost and Found, ブラッズはMaking Memories, フラワーセンターはPrimaの製品です。



I used my alphabet brads to spell out ‘Y-O-U’.  This went perfectly with the saying paired with the mini frame by Melissa Frances.   I picked them up last year when I was at Whim-so-doodle in St. Petersburg, Florida with my scrapbooking friends.
紙から切ってフレームに付けた言葉と文字のブラッズ組み合わせて、’You Are So Special’のメッセージを飾りました。 ミニフレーム(Melissa Frances)はフロリダ州にあるWhim-so-Doodleの店で買って来ました。



The last section contains another pic of us and a train (which I sadly had to cover a bit).  What guy wouldn’t like a train?  The pearl leaves were alcohol inked using my Copic markers (E49, Dark Bark). 
最後のスペースは電車のイメージがあって(ちょっと隠れてしまったけど…)、その上に写真を貼りました。パールはコピックマーカーを使って、色を返りました。



The space on the back should not be forgotten.  I matted a few pieces of paper and used the corner chomper to add detail.  Now there is room for me to write a sentimental note to my fav guy.
後ろは無駄ならないように、彼のための感動的なメセッジを書く場所を作りました。Corner Chomperを使って、マットの角をデコカット出来ます。



Check out my YouTube vid: 
 YouTubeも見てください!


 
Happy Creating!

0 件のコメント:

コメントを投稿